Learn English with English, baby!

Join for FREE!

Social_nav_masthead_logged_in

Find Friends

My Videos

این تلفات عمدتاً به دلیل ولتاژهای القا شده در مدار آهن است که دائماً در معرض میدان های مغناطیسی متناوب تنظیم شده توسط ولتاژ تغذیه سینوسی خارجی است. یکی از راه های کاهش این تلفات ناخواسته توان، ساخت هسته ترانسفورماتور از لایه های نازک فولادی است.

در اکثر انواع ساخت ترانسفورماتور، هسته آهن مرکزی از مواد بسیار نفوذپذیر که معمولاً از لایه‌های نازک فولادی سیلیکونی ساخته می‌شود، ساخته می‌شود. این لایه های نازک با هم مونتاژ می شوند تا مسیر مغناطیسی مورد نیاز را با حداقل تلفات مغناطیسی فراهم کنند. مقاومت ورق فولادی به خودی خود بالا است، بنابراین با نازک کردن لایه‌های لایه‌ها، اتلاف جریان گردابی را کاهش می‌دهد.

ساخت تابلو برق کارایی چندانی ندارند، زیرا سیم‌پیچ‌های اولیه و ثانویه به خوبی از یکدیگر جدا شده‌اند. این منجر به یک جفت مغناطیسی کم بین دو سیم پیچ و همچنین مقدار زیادی نشت شار مغناطیسی از خود ترانسفورماتور می شود. اما به‌علاوه ساختار «O»، انواع مختلفی از «ساختار ترانسفورماتور» و طرح‌های موجود وجود دارد که برای غلبه بر این ناکارآمدی‌ها استفاده می‌شود و ترانسفورماتور فشرده‌تر کوچک‌تری تولید می‌کند.

راندمان ساخت ترانسفورماتور ساده را می توان با قرار دادن دو سیم پیچ در تماس نزدیک با یکدیگر بهبود بخشید و در نتیجه کوپلینگ مغناطیسی را بهبود بخشید. افزایش و تمرکز مدار مغناطیسی در اطراف سیم پیچ ها ممکن است جفت مغناطیسی بین دو سیم پیچ را بهبود بخشد، اما تأثیر آن بر افزایش تلفات مغناطیسی هسته ترانسفورماتور نیز می باشد.

این هسته علاوه بر ایجاد یک مسیر کم تمایل برای میدان مغناطیسی، به گونه ای طراحی شده است که از گردش جریان های الکتریکی در درون خود هسته آهنی جلوگیری کند. جریان‌های در گردش که «جریان‌های گردابی» نامیده می‌شوند، باعث تلفات حرارتی و انرژی در هسته می‌شوند و بازده ترانسفورماتور را کاهش می‌دهند

Info

25


Location

Angola